niedziela, 21 lutego 2021


 

Niedzielnie…

Czas się wypełnił. Bliskie jest królestwo Boże. Nawracajcie się i wierzcie w Ewangelię.

(Mk 1, 15)

Królestwo Boże jest bliżej niż mi się wydaje. Teraz. Tutaj. Kiedy nic nadzwyczajnego się nie dzieje i czasem się chce gryźć ścianę.

Czas pandemii jest dla mnie pustynią. Mam ograniczone możliwości wyjazdów, spotkań, rzucenia się w wir jakiejś nowej działalności, która by mnie pochłonęła i pomogła uciec od Boga i samej siebie. Zawsze tak robiłam, a tu nagle wszystkie furtki się zatrzasnęły.

Królestwo Boże jest bliżej niż mi się wydaje. Nawrócić się mogę tylko DZISIAJ. Opowiedzieć o Jezusie i Jego miłości mogę tylko tym, których spotykam DZISIAJ. Pani, która chce się umówić ze mną na kawę. Dziewczynie, której nie odpisałam na wiadomość. Dzieciom przygotowującym się do I Komunii i i ich rodzicom z naszej parafii. Młodzieży na zdalnej katechezie. Moim współsiostrom.  Mamie, która dzwoniła, bo chciała ze mną porozmawiać, a ja nie odebrałam telefonu.

Bardzo zwięzła ta dzisiejsza Ewangelia. Mówi: masz tę jedną chwilę. To jest Twoja pełnia czasu. Nie wiesz, czy będzie następna.  Królestwo Boże jest tuż obok. Poza granicą twojego zwątpienia, rutyny, lenistwa.  Dzieli cię od niego ten jeden krok wyjścia z twojej strefy komfortu.

Co to znaczy? „Królestwo Boże” – czyli życie w bliskości Boga. Z tymi problemami i ograniczeniami, które mam, nawet z tym lękiem i niewiarą  - ale z Nim.

Jeden krok w Jego stronę może w moim życiu zmienić wszystko.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz